Pa ne govorim o zgodnih letih. Tistih sedem poletij, ko smo družinsko letovali na Cresu, v blokovskem naselju Miholaščica, kjer je imela služba naše matere apartma v zadnji vrti, kakih 300 stopnic do plaže.
Zadnja leta naše “Stoedinke” se je dobršen del prtljage preselil na streho. Tam smo svojo kramo naložili v kartonske škatle, te pokrili s polivinilom, ter pritrdili na aluminijast prtljažnik. Nepozaben je bil izraz carinika, ko mu je oče odgovoril, da v imamo v dotični škatli na strehi avta naložene knjige. Dobro naloženi som se vračali s Korčule.
Sicer pa so bili zanimivi stiki z organi pregona. Obvezno so nas ujeli na radar. Polno naložena Zastava, pet ljudi v njej, ujeta na radar kontroli …
No, sicer pa so bila potovanja zgodba zase. Do zadnjega dne je bil odhod na morje zavit v mistiko. Starša sta igrala igro sprenevedanja in izsiljevanj. Kam gremo? Kdo gre? Kdaj gremo? Vse to so bila vprašanja do zadnjega večera. Potem pa panika. Odhod v zgodnjih jutranjih urah, da ne bo gneče in vročine. Oče, edini voznik ni spal vsaj dve noči. Mati je morala še obvezno pomiti balkon, seveda takrat, ko smo že vsi sedeli v avto. Potem pa se je stvar začela premikati. Prvič sta se skregala nekje pri vodiški gmajni (cca 10km od doma). Osnovna replika je bila” Gremo domov!!!”. Hkrati je bil to trenutek, ko je bilo treba zagnati paniko in preveriti vse dokumente in ključe od sindikalnega apartmaja. Druga točka obrata je bila nekje pri Novem mestu. Tam je edini šofer, naš oče, spoznal, da je na smrt zaspan. No, zadnja faza je bil prihod v blokovsko naselje. Glede na stanje apartmaja smo se pogajali ali gremo domov takoj, ali šele ko se šofer naspi … Pot domov je zgledala podobno, le v obratnem vrstnem redu.
No, v kasnejših letih smo se spravili odkrivat južni Jadran. V repertoar je prišla vožnja po magistralni cesti skozi Krajino. Od Karlovca, Knina, pa do Sinja ter Splita. Posebej zanimive so bile vožnje takoj po končani vojni, ko so bile ceste še uničene od vožnje tankovskih gosenic, za cesto pa polno tabel, ki so opozarjale na minska polja. Obvezen del je bilo tudi spanje nekje ob poti, v porušenem Kninu ali pa na zapuščenem pravoslavnem pokopališču.
V spominu so mi ostale restavracije ob pot s tradicionalnimi imeni, recimo John F. Kennedy, table, ki so obljubljale mlado, vručo jagnjetino, med, honey, zwischen…
No, ko sem bil star 18 let, sem nekaj dni po opravljenem vozniškem izpitu, prevzel vožnjo pri Novem mestu, zaključil pa nekje pri Splitu. No, naučil sem se voziti med tem, ko so ostali družinski člani spali. No, ko smo se vrnili domov, sem se na morje odpeljal še sam. Pri 18ih, z dedovo fiesto, na Cres z dekletom. Potem, pa še za 14 dni v kolonijo. Ja, zanimivo poletje je bilo. Ampak to je pa že druga zgodba.
V kasnejših letih so začeli graditi avtocesto med Zagrebom in Splitom in dalje proti Dubrovniku. Tista leta smo se na pot odpravljali v konvoju z družino Jovanovičev. Takrat razmere niso bile več tako ekstremne. Edino tega nismo vedeli, kje bomo to leto zapustili novo avtocesto in ali bomo ujeli trajekt. Običajno smo ga zamudili.
Tokrat smo si trajekt delili z delavci iz Bosne, ki pozimi delajo na gradbiščih po Hvaru. Debate o cenah piva in cigaret na Hrvaškem in v BIH … Mi pa dalje proti Dubrovniku …
Ko smo pristali na celini nas je pozdravila Zewla. Nekoč je bila to Lukova jadrnica.
Ni komentarjev:
Objavite komentar